Afrika Tour 2013
Videa

Společná Afrika

BALKAN TOUR II 2014

Rok se s rokem sešel a máme tu zase začátek nové tour. Je 14.7 – 22:00, což je oficiální výjezd. Letos se vracíme po 7-mi letech na Balkán.

Tradiční sestava Fetis, Klém, Šámot.

Přes Itálii, Černou Horu, Kosovo, Makedonii, Albánii, Řecko a z5.

11-14.7

Pominu-li tranzit přes ČR a Rakousko dostáváme se na sever Itálie. Prvním cílem je Venezia – Benátky. Zaparkujeme v přístavu a kupujeme si lístek na loď,

která nás proveze na Piazza San Marca, odkud se procházkou přes řadu obchůdků, uliček a vodních cest mezi domy snažíme dostat z5.

Po cestě samozřejmě nakoupíme haldu suvenýrů, aby nás ty eura netlačili v peněženkách.

Tradičně ochutnáváme místní piva a jídla, takže ani Itáliie nebyla yjímkou. V jedné z uliček jsme si vyhlídli malou restauraci, kde jsme okusili pravé Lasagne,

Tiramisu a Italské pivo.Cca tato svačinka vyšla na 800 korun.

Cestou ještě zajdeme na 3 kousky a pomalu se vracíme k zaparkovanému autu s využitím místí lanové dráhy.

Pokračujeme směr San Marino. Zaparkujeme u místní televizní stanice a jdeme na prohlídku hradu a okolí. V jedné z přilehlých restaurací ochutnáváme San Marinské pivo a

Tagliatelle. V centru jsme nevynechali tradiční nákup suvenýrů, ochutnávku pizzy a kafe.

Nechtěne jsme obsluhu uvedli v omyl, když jsme si objednávali presso, jelikož nám pani rozuměla presto a což by naznačovalo, že má podstatně zrychlit obsluhu.

Jejím udiveným výrazem jsme pochopili a ujistili, že chceme jen espresso :)

Další cílovou destinací je Řím a Vatikán.  Přijíždíme navečer, zaparkujeme přímo u zdi označující hranici Vatikánu.

Následovala návštěva Svatopeterského náměstí a prohlídka okolí. Poté jsme přenocovali hned vedle zahrad svatostánku.

Využili jsme ranních hodin a téměř bez čekání jsme se dostali do baziliky sv. Petra(přes den jsou zde stometrové fronty)a využili přilehlé Vatikánské pošty.

Dále jsme šli pěšky až ke Koloseu, kde jsme si tedy frontu užili v plné míře, ale nebylo to zase tak hrozné.

Vyzkoušeli jsme místní hromadnou dopravu, zejména metro a přiblížili se z5 k vozidlu.

Pokračovali jsme do BARI, kde nás čekal transport trajektem Svaty Stefan II, společnosti Montenegrolines,  který jsme měli předplacený. Loď vyplouvala ve 23:00 .

Dali jsme si něco k snědku před odjezdem a pomalu se nalodili.

Na trajektu jsme si našli pěkná místečka na palubě kousek od baru a popíjeli do ranních hodin. V mezičase jsme naházeli do moře vzkazy v láhvi :)

15 – 17. 7

Po dospání v trajektu jsme dorazili do Černé Hory, přesně ji do města BAR. Na doporučení jsme se jeli vykoupat do nedalekého městečka Sutomore.

Voda byla po ránu osvěžující a na cestu přišla vhod. Následovala cesta do Kosova ...

na zbylém obsahu se pracuje ...